چند مقام آمریکایی مدعی هستند واشنگتن از پکن خواسته با میانجیگری از تهران بخواهد جنبش انصارالله یمن را مهار کند.

نشریه فایننشال تایمز به نقل از چند مقام آمریکایی که نام آن‌ها فاش نشده ادعا می‌کند جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا و جان فاینر، معاون وی در دیدار با لیو جیانچائو، رئیس بخش بین‌الملل حزب کمونیست چین درخواست کرده‌اند که پکن با میانجیگری، از تهران بخواهد نیرو‌های انصارالله یمن را مهار کند.

به گزارش فایننشال تایمز، مقامات آمریکایی همچنین گفتند شواهد چندانی از اینکه چین این درخواست را با ایران مطرح کرده باشد، وجود ندارد. 

با توجه به اینکه دریای سرخ مسیری حیاتی برای صادرات چین به اروپا است، مقامات آمریکایی امیدوار بودند که پکن اقدامی در این خصوص انجام دهد. 

گفتنی است، نیرو‌های انصارالله یمن در هفته‌های گذشته برای حمایت از مردم فلسطین، کشتی‌های متعلق به رژیم صهیونیستی یا کشتی‌هایی که حامل کالا‌هایی به سرزمین‌های اشغالی بودند را هدف قرار دادند.

از سوی دیگر، آمریکا که مدعی تلاش برای جلوگیری از گسترده‌تر شدن جنگ است، در هفته گذشته دور جدیدی از حملات را علیه نیرو‌های یمنی آغاز کرده است. با این حال، انصارالله می‌گوید با توجه به مواضع دینی و انسانی خود در قبال مردم فلسطین، به حملات ادامه خواهد داد. 

ادعا‌های رسانه‌های آمریکایی در خصوص ارتباط ایران با امنیت دریای سرخ در حالی مطرح می‌شود که حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان هفته گذشته در گفت‌وگو با سی‌ان‌بی‌سی تاکید کرد با توجه به صادرات نفت، امنیت این دریا برای تهران اهمیت دارد و «مردم یمن و دیگر کشور‌ها در منطقه که از مردم فلسطین حمایت می‌کنند، طبق تجربه و منافع خود عمل کرده و هیچ دستوری از ما نمی‌گیرند».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۱۳:۳۵ ۰۴ بهمن ۱۴۰۲
آمریکای بی شرف به عوض پیام مستقیم به اسرائیل، پیامهای بی سر و ته و غیر مستقیم به ایران و یاران مقاومت می دهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۰۴ بهمن ۱۴۰۲
ایران را به یمن چه ،یمن خودش عقل وشعور دارد ومی داند چه کند وددمشم گرم که با صهیونیستها و حامیانش برخورد می کند
آخرین اخبار